Strategic Marketing On Customer Loyality
3 min read
By: Dwiki Fatur Rizki
(023202305008)
From Class – B 2023-1 Masters of
Technology Management, Faculty of Business in the subject Strategic Marketing for Prof. Dr. Jony Oktavian Haryanto on September 15, 2023 at President University, Jababeka City, Cikarang, West Java.
The increasingly rapid development of the business world today means that companies have to face intense competition. According to Kotler and Keller (2016), Marketing has an
organizational function and a set of processes for creating, communicating, and delivering value to customers and managing customer relationships in a way that benefits the organization and its shareholders.
Companies must be able to design the right strategy in marketing their products. In this case, there needs to be a concentration of marketing strategies, including:
1. Marketing Management
Djaslim Saladim (2016:03), Marketing Management as analysis, planning, implementation and control of programs designed to create, build and maintain profitable exchanges with the aim of achieving, organizational goals.
2. Mix Marketing
Kotler and Armstrong (2016:47) the marketing mix includes four main things and can be controlled by the company, which include product, price, place and promotion. The marketing mix itself is a
tool that can be controlled and used by actors to influence consumer responses in their target market which includes product, price, location and promotion.
3. Promotion
Kotler and Keller (2016:47), promotion is the activity of communicating the advantages of a product and persuading target consumers to buy it. Promotion can be interpreted as a form of marketing communication, marketing communication is a marketing activity that seeks to disseminate information, influence, persuade and remind the target market about the company and its products so that they are willing to accept, buy and be loyal to the products offered by the company in question.
The increasingly rapid development of the business world today means that
companies have to face intense competition. According to Kotler and Keller (2016), Marketing has an organizational function and a series of processes to create, communicate, and provide value to customers and manage customer relationships in a way that benefits the organization and its shareholders. Marketing management is the art and science of selecting target markets and reaching, retaining, and developing customers by creating, delivering, and communicating superior customer value.
Bibliography
Mamonto, F.W. (2021). ANALYSIS OF MARKETING MIX FACTORS (4P) ON
PURCHASING DECISIONS IN PODOMORO.EMBA Journal Vol.09 NO. 2
April 2021, 110-121.
______________________________________________
Strategi Penjualan dalam Membangun Loyalitas Konsumen
Oleh: Dwiki Fatur Rizki
(023202305008)
Dari Class – B 2023-1 Magister Manajemen Teknologi Fakultas Bisnis dalam subject Strategic Marketing for Prof. Dr. Jony Oktavian Haryanto pada September 15, 2023 di President University, Kota Jababeka, Cikarang, Jawa Barat.
Perkembangan dunia usaha yang semakin pesat saat ini membuat perusahaan harus menghadapi persaingan yang ketat. Menurut Kotler dan Keller (2016), Pemasaran memiliki fungsi organisasi dan serangkaian proses untuk menciptakan, mengkomunikasikan, dan memberikan nilai kepada pelanggan dan mengelola hubungan pelanggan dengan cara yang menguntungkan organisasi dan pemegang sahamnya. Perusahaan harus mampu merancang strategi yang tepat dalam memasarkan produknya. Dalam hal ini perlu ada nya konsentrasi strategi pemasaran di antaranya yaitu:
1. Manajemen Pemasaran
Djaslim Saladim (2016:03), Manajemen Pemasaran sebagai analisis, perencanaan, penerapan dan pengendalian program yang dirancang untuk menciptakan, membangun dan memelihara pertukaran yang
menguntungkan dengan tujuan mencapai tujuan organisasi.
2. Mix Marketing
Kotler dan Armstrong (2016:47) bauran pemasaran mencakup empat hal utama dan dapat dikendalikan oleh perusahaan, yang meliputi produk, harga, tempat dan promosi. Bauran pemasaran sendiri merupakan suatu alat yang dapat dikontrol dan digunakan oleh pelaku untuk mempengaruhi konsumen tanggapan di pasar sasaran mereka yang meliputi produk, harga, lokasi dan promosi.
3. Promosi
Kotler dan Keller (2016:47), promosi adalah kegiatan mengkomunikasikan keunggulan suatu produk dan membujuk konsumen sasaran untuk membelinya. Promosi dapat diartikan sebagai salah satu bentuk komunikasi pemasaran, komunikasi pemasaran adalah suatu kegiatan pemasaran yang berupaya menyebarkan informasi, mempengaruhi, membujuk dan mengingatkan pasar sasaran terhadap perusahaan dan produknya agar bersedia menerima, membeli dan setia kepada produk yang ditawarkan oleh perusahaan yang bersangkutan. Perkembangan dunia usaha yang semakin pesat saat ini membuat perusahaan harus menghadapi persaingan yang ketat.
Menurut Kotler dan Keller (2016),
Pemasaran mempunyai fungsi organisasi dan serangkaian proses untuk menciptakan, mengkomunikasikan, dan memberikan nilai kepada pelanggan dan mengelola hubungan pelanggan dengan cara yang menguntungkan organisasi dan pemegang sahamnya. Manajemen pemasaran adalah seni dan ilmu memilih pasar sasaran dan mencapai, mempertahankan, dan mengembangkan pelanggan dengan
menciptakan, menyampaikan, dan mengkomunikasikan nilai pelanggan yang unggul.
Daftar Pustaka
Mamonto, FW (2021). ANALISIS FAKTOR CAMPURAN PEMASARAN (4P) TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI PODOMORO .Jurnal
EMBA Vol.09 NO. 2 April 2021, 110-121. (*)